Aby se rebranding sklárny Rückl promítl i do textů v printu a na webu

Tradiční sklárna od Berounky dostala v roce 2017 moderní fazónu. Rony Plesl vytvořil novou řadu broušeného skla, grafici ze Studia Najbrt navrhli nový styl prezentace firmy a já dostala za úkol promítnout změny do textů v brožurách nebo na webu.

Rebranding je vždycky velká věc. A to platí i pro značky, které jsou mnohem mladší než sklárna Rückl z Nižboru založená před polovinou 19. století.

Je to proces, který může zadrhnout na spoustě míst. Vyžaduje to peníze, schopného koordinátora a šikovné specialisty – na grafiku, fotky, marketing, positioning značky, vedení lidí a spoustu dalších činností. Ono totiž nestačí jen změnit logo a doufat, že se to teď „samo“ nějak rozjede. 

foto kredit: Rückl, BoysPlayNice

K rebrandingu Rückla mě v roce 2017 přizvala markeťačka sklárny Martina Bursíková. Dostala jsem za úkol propsat nové nastavení značky do textů na webu a v printu. Vycházela jsem z pár strategických dokumentů a schůzek, při kterých jsem si nový směr ujasnila třeba s majitelem sklárny Jiřím Rücklem, několika skláři nebo uměleckým ředitelem Rony Pleslem.

Historické dekory, pastelové barvy a staří sklářští mistři

Právě Rony Plesl stál za dalším pilířem rebrandingu – novou řadou broušeného skla s názvem České nebe. Je to kolekce křišťálu protkaná odkazy na českou historii a um starých sklářských mistrů. Svědčí o tom i jména váz, skleniček, těžítek nebo zvonků. Pár jsem jich pro vás vybrala:

  • Golem
  • Josef K. & K.
  • Krakatit
  • Metamorphosis
  • Rusalka

Texty do produktového katalogu této řady byly jedním z výstupů, které jsem pro sklárnu Rückl vytvořila. Dvě krátké ukázky:

„Země se otřásá a v dálce jsou slyšet dunivé kroky. Vzduch plní hliněný prach a rudá záře se line ulicemi Starého Města pražského. To Golem se po letech vydal na pouť za svým stvořitelem.“

„Jasná noční obloha a na ní exploze zářivých hvězd, provázejících české sklářství od nepaměti. Pocta lidem, kteří se skla dotýkají a přetvářejí ho v krásu, i spisovateli, který se nebál.“

Šlo tam o historii, emoce a křišťálově krásnou češtinu. Za designem katalogu stojí Studio Najbrt, fotky jsou od BoysPlayNice a Anny Pleslové.

Pracovní verze produktových popisků. Vzhledem k zadání bylo jasné, že půjdeme po emocích.

Pro katalog se stavte třeba přímo ve sklárně v Nižboru. Pořádají tam exkurze a opravdu to stojí za návštěvu. A pokud zabrousíte do e-shopu, i po 4 letech tam najdete základ mých textů.

Bonus: sepsala jsem pro sklárnu Rückl i firemní historii

Při práci na webu a katalogu jsme zjistili, že firma nemá pořádně zpracovanou historii. A přitom to je příběh jako hrom, který začal už v roce 1846. Vyzpovídala jsem proto majitele sklárny, prohledala firemní archivy a vystřihla text, který shrnuje podstatné milníky.

Kdyby vás zajímal příběh čápa, kterého má Rückl ve znaku, přečtěte si ho na jejich webu.

Pro sklárnu Rückl jsem sepsala i firemní historii. Dlouhý příběh rodinné firmy začal v roce 1846.

Chcete pomoct se storytellingem?

Ať už měníte komunikaci své značky úplně od podlahy, nebo vám chybí dotáhnout třeba magazín pro zákazníky, ráda vám s tím pomůžu.

Ozvěte se mi přes Instagram @eva.slunecko, e-mailem na ahoj@evasluneckova.cz, nebo mi zavolejte na 774 512 449. Probereme detaily a pustím se do toho.

Přečtěte si o mé práci pro porcelánku, architekty nebo galerii

Eva Slunečková

novinářka, nadšenec do designu, umění a architektury

Praha, České Budějovice, Karlovy Vary. A všude, kde vznikají skvělé věci.