Aby se rebranding sklárny Rückl promítl i do textů v printu a na webu
Leden 28, 2021
Tradiční sklárna od Berounky dostala v roce 2017 moderní fazónu. Rony Plesl vytvořil novou řadu broušeného skla, grafici ze Studia Najbrt navrhli nový styl prezentace firmy a já dostala za úkol promítnout změny do textů v brožurách nebo na webu.
Rebranding je vždycky velká věc. A to platí i pro značky, které jsou mnohem mladší než sklárna Rückl z Nižboru založená před polovinou 19. století.
Je to proces, který může zadrhnout na spoustě míst. Vyžaduje to peníze, schopného koordinátora a šikovné specialisty – na grafiku, fotky, marketing, positioning značky, vedení lidí a spoustu dalších činností. Ono totiž nestačí jen změnit logo a doufat, že se to teď „samo“ nějak rozjede.
foto kredit: Rückl, BoysPlayNice
K rebrandingu Rückla mě v roce 2017 přizvala markeťačka sklárny Martina Bursíková. Dostala jsem za úkol propsat nové nastavení značky do textů na webu a v printu. Vycházela jsem z pár strategických dokumentů a schůzek, při kterých jsem si nový směr ujasnila třeba s majitelem sklárny Jiřím Rücklem, několika skláři nebo uměleckým ředitelem Rony Pleslem.
Historické dekory, pastelové barvy a staří sklářští mistři
Právě Rony Plesl stál za dalším pilířem rebrandingu – novou řadou broušeného skla s názvem České nebe. Je to kolekce křišťálu protkaná odkazy na českou historii a um starých sklářských mistrů. Svědčí o tom i jména váz, skleniček, těžítek nebo zvonků. Pár jsem jich pro vás vybrala:
- Golem
- Josef K. & K.
- Krakatit
- Metamorphosis
- Rusalka
Texty do produktového katalogu této řady byly jedním z výstupů, které jsem pro sklárnu Rückl vytvořila. Dvě krátké ukázky:
„Země se otřásá a v dálce jsou slyšet dunivé kroky. Vzduch plní hliněný prach a rudá záře se line ulicemi Starého Města pražského. To Golem se po letech vydal na pouť za svým stvořitelem.“
„Jasná noční obloha a na ní exploze zářivých hvězd, provázejících české sklářství od nepaměti. Pocta lidem, kteří se skla dotýkají a přetvářejí ho v krásu, i spisovateli, který se nebál.“
Šlo tam o historii, emoce a křišťálově krásnou češtinu. Za designem katalogu stojí Studio Najbrt, fotky jsou od BoysPlayNice a Anny Pleslové.
Pracovní verze produktových popisků. Vzhledem k zadání bylo jasné, že půjdeme po emocích.
Bonus: sepsala jsem pro sklárnu Rückl i firemní historii
Při práci na webu a katalogu jsme zjistili, že firma nemá pořádně zpracovanou historii. A přitom to je příběh jako hrom, který začal už v roce 1846. Vyzpovídala jsem proto majitele sklárny, prohledala firemní archivy a vystřihla text, který shrnuje podstatné milníky.
Kdyby vás zajímal příběh čápa, kterého má Rückl ve znaku, přečtěte si ho na jejich webu.
Pro sklárnu Rückl jsem sepsala i firemní historii. Dlouhý příběh rodinné firmy začal v roce 1846.
Chcete pomoct se storytellingem?
Ať už měníte komunikaci své značky úplně od podlahy, nebo vám chybí dotáhnout třeba magazín pro zákazníky, ráda vám s tím pomůžu.
Ozvěte se mi přes Instagram @eva.slunecko, e-mailem na ahoj@evasluneckova.cz, nebo mi zavolejte na 774 512 449. Probereme detaily a pustím se do toho.
Přečtěte si o mé práci pro porcelánku, architekty nebo galerii
Eva Slunečková
novinářka, nadšenec do designu, umění a architektury
Praha, České Budějovice, Karlovy Vary. A všude, kde vznikají skvělé věci.
- ahoj@evasluneckova.cz
- +420 774 512 449
- @eva.slunecko
- IČ: 07811675